2017. október 17., kedd

Mózes és a csipkebokor





Szabadhegyi trió


Mózes az égő csipkebokornál

2Mózes 3–4

Mózes a Sínai-félsziget pusztáin vigyázott apósa juhaira. Egészen a Hóreb hegyéig mentek, mikor megjelent előtte az Úr angyala tűzláng formájában egy csipkebokorban. Mózes észrevette, hogy a bokor nem ég el. Nem értette, hogyan lehetséges ez, és odament megnézni ezt a csodát. Mikor odaért, meghallotta a nevét.
– Mózes!
– Itt vagyok! – felelte.
– Ne gyere közelebb! Vedd le a sarudat, mert szent ez a hely, ahol állsz!


Mózes a földre borult, és félelmében az arcát is eltakarta. Isten folytatta a beszédét:
– Megláttam népem szenvedését Egyiptomban. Meghallottam a segítségkérését, és ismerem fájdalmaikat. Most menj el a fáraóhoz, és szabadítsd ki a népemet.
Mózes sokáig nem szólt, megijedt a feladattól és így szólt:
– Ki vagyok én, hogy a fáraóhoz menjek, és kivezessem a népet Egyiptomból?
– Én veled leszek! – válaszolt neki Isten.
– De ha elmegyek Izráel fiaihoz, és ők megkérdezik tőlem, hogy ki vagy, mit mondjak?
– VAGYOK, aki VAGYOK. Mondd meg a népnek, hogy a VAGYOK küldött téged!
– És ha nem hallgatnak rám?
– Mi van a kezedben? – kérdezte az Úr
– Egy bot, Uram.
– Dobd el a botot!
Mózes ledobta a botot, ami kígyóvá változott. Mózes elfutott onnan félelmében. Az Úr azt mondta:
– Ragadd meg a kígyót!
A kígyó visszaváltozott bottá. Mózes ezt mondta:
– De Uram, én nem tudok jól beszélni, nem vagyok jó szónok. Kérlek, küldj inkább helyettem mást e feladatra.
Ekkor az Úr megharagudott, és ezt mondta:
– Van egy testvéred Egyiptomban, Áron. Ő jól tud beszélni. Beszélj vele, mondd meg neki, amit én most neked, és én segítségetekre leszek, és megmutatom, hogyan cselekedjetek!
Ezután Mózes visszament apósához, Jetróhoz. Elmondta neki, hogy vissza kell térnie Egyiptomba. Megértette, hogy Isten hatalmas feladattal bízta meg őt. Apósa elengedte őt és családját. Ekkor Mózes elindult Egyiptom felé. A Hóreb hegyénél szembejött egy ember velük, Áron volt az. Isten küldte őt, hogy menjen Mózes elé. Elmentek együtt Egyiptomba. Mózes elmondta a népnek, hogy Isten meghallgatta őket, meghallotta a szenvedésüket, és segíteni fog rajtuk, hogy elhagyják Egyiptomot, a szenvedés földjét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése