A hátralévő két feladat értékelését is elvégeztük, így kialakult az első forduló végeredménye. Nem hirdetünk „győztest”, korai lenne, hiszen két teljes forduló még hátravan. A pontverseny is szépen mutatja, milyen gazdag és értékes anyag született, milyen sok és sokféle tehetség, értékes személyiség rejlik a csapatnevek mögött. Ne feledjétek, hogy a 2. forduló feladatainak beadása október 27., péntek éjfélig esedékes.
Most a Luther-legendák és a
ReformMédia feladatainak értékelése következik. Megosztjuk az értékelésének fő
szempontjait, és néhány megjegyzést, tanulságot.
Az értékelés szempontjai:
Szöveg:
- A forrás-szöveg információinak megfelelő, tárgyi tévedés nélküli, pontos közlés (szükség esetén a forrásszöveg korrekciója)
- A kifejezések, nyelvi fordulatok értő, a közlés szándékának megfelelő használata
- A forrás-szöveg újrafogalmazása a választott mesélő nézőpontból (nem a forrásszöveg másolása, átfogalmazva kicsit)
- Nyelvhelyesség, élvezetes, mesélő stílus
- Koherens, összefüggő történet
Kép:
- Kép és szöveg összhangja, kapcsolódása
- Mesélő kép: képnyelven is megszólal-e a történet
- Grafikai minőség, igényes, szép rajz
- Képi többlet: valami, amit csak képpel lehet elmondani
Megjegyzés:
A feladat a legendák
újrafogalmazását kérte „mesélő stílusban”. A forrásként megadott weboldal
szövegének kimásolása nem minősül mesélésnek, a kismértékű átfogalmazás sem
igazán. Akik tényleg meséltek, azok a történetet képesek voltak a saját
nyelvükön és stílusukban elmondani, ezeket a megoldásokat tartjuk
értékesebbnek. Egy esetben maga a kép mesélte el a teljes történetet, hiszen
egy képi folyamatábra, egyfajta képregény született. Ezt a megoldást elfogadtuk
a mesélés és kép kategóriájában is. A rajzok néha többet mondtak, mint maga a
szöveg, ami megmutatja azt is, hogy a képnyelv sem lebecsülendő, nem a szöveg
„szolgája”, önálló nyelvi értékkel bír.
7. ReformMédia
Videofilm:
- Életkornak megfelelő, adekvát és életszerű témaválasztás
- Önálló problémafelvetés, problémalátás és megfogalmazás (nem sémakövetés)
- Bibliára támaszkodó, igei üzenet, illetve gondolatok
- Egyszerű, érthető, közvetlen és őszinte képi és verbális nyelv
- Lényegre törő, problémacentrikus, nem mellébeszélő képi és verbális nyelv
- Képi nyelv és üzenet összhangja, figyelmet megragadó stílus, filmélmény
Asztali beszélgetés:
- Életkornak megfelelő, adekvát és életszerű témaválasztás
- Önálló problémafelvetés, problémalátás és megfogalmazás (nem sematikusan átvett gondolatok)
- Bibliára támaszkodó, igei gondolatok megjelenése
- Egyszerű, érthető, közvetlen nyelven megfogalmazott gondolatok
- Életszerű, őszinte, a beszélgetés spontaneitását közvetítő beszédhelyzet, illetve megfogalmazás
- Lényegre törő, problémacentrikus, nem mellébeszélő írott vagy beszélt nyelv
- Írott szöveg esetében: helyes nyelvhasználat, figyelmet megragadó stílus, koherens, összefüggő szöveg
- Beszélgetés esetében: összhatás, benyomás a beszélgetés egészéről – a felvétel ad-e képi többletet
- Felnőtt moderáló jelenléte
Megjegyzés:
Érthetően erre a feladatra
született a legkevesebb megoldás, hiszen ez volt a legnehezebb. Mégis, akik
vállalkoztak rá, megtapasztalhatták, hogy érdemes volt belevágni. Mert akár a
videoklipek, akár a beszélgetések izgalmas megoldásokat és gondolatokat hoztak
elő, amit érdemes másoknak is megmutatni. Akkor is, ha egy csapat nem
rendelkezik azokkal a médiatechnikai adottságokkal, amelyek a film vágásához,
alakításához szükségesek. Ezért az asztali beszélgetések esetében nem is ez
volt a döntő szempont, sokkal inkább a fiatalok spontán, őszinte
megnyilvánulásai. Ahol viszont videoklip született, ott a technika is
besegített, hogy igazi filmélményt kapjunk. A Luther-himnusz kategóriájában is
született egy olyan alkotás, ami önálló videoklipként is megállja a helyét,
ezért azt itt is értékeltük, összpontszámként megadva a médiafeladatért kapható
15 pontot (ének: 10 + média: 5).
Gratulálunk a bátorságotokhoz és
tehetségetekhez. Isten áldását kérjük a folytatásra – ami nemcsak egy versenyt
jelent.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése