2017. október 14., szombat

Mai tékozlók


 


English class


A tékozló fiú

Lukács 15,11–32

„Egy embernek volt két fia.
A lilbro’ egyszer így vakerázott az apjához: Fater, dobd már a számlámra az örökség felét! Erre átutalta a lé felét. Nem sokkal ezután a kicsi összepakolta minden cuccát, és kiment külföldre, egy távoli országba nyaralni. Ott elherdálta vagyonát. Amikor már teljesen üres volt a zsebe, az országban kitört az éhezők viadala, nem vót már kenyérre való se. Erre elment munkát keresni, egy idős nénikénél talált egy szuper munkát mint cicagondozó. Az kiküldte a nappaliba a macskákat őrizni. Örült volna, ha kapott volna egy kis Whiskast, amit a macskák ettek, de még abból sem adtak neki. Ekkor magába szállt: Apám házában a sok napszámos bővelkedik kenyérben – mondta –, gyomor meg korog. Úgy döntöttem, haza gyalogolok apámhoz, és bevallom: Apukám, hibáztam, és nagy csalódást okoztam. Arra, hogy fiadnak nevezz, már nem vagyok jó, csak munkásaid közé fogadj be. Valóban hazaindult. Faterja már messziről meglátta, és megesett rajta a szíve. Elé rohant, a nyakába ugrott, és megcsókolta. Erre a fiú megszólalt: Apám, bocsáss meg. Már nem vagyok méltó arra, hogy fiadnak nevezz. Az apa odaszólt az inasoknak: Hozzátok a Gucci-t és Louis Vuitton-t. Fogára aranyat, és a lábára Nike Huarache-t. Vezessétek el a legközelebbi Mc Donald’s-ba, és vegyetek neki egy családi menüt. Együnk és bulizzunk, hisz fiam halott volt és életre kelt, elveszett és megkerült. Erre partizni kezdtek.
Az idősebbik fiú kint volt a parkban. Amikor haza fele indulta házhoz, meghallotta a zeneszót és a táncot. Szólt az egyik szolgának és megkérdezte, mi történt. Megjött az öcséd, és apád felvásárolta a Mc Donald’s-t, hogy egészségben előkerült - felelte. Erre ő megharagudott, és nem akart bemenni. Ezért az apja kijött és kérlelte. De ő irigykedett és ezeket lökte az apjának. Látod, én annyi éve nyomom itt neked a melót és egyszer sem szegtem meg parancsodat. És nekem még egy gyerekmenü se jutott soha, hogy egy jó játékom legyen, amivel játszhatok a barátaimmal. Most meg, hogy ez haza jött, aki elpókerezte a pénzedet, és családi menüt vettél neki. Az apja azt mondta neki: Fiam, te mindig itt vagy velem, és mindenem a tied. S illett vigadnunk és örülnünk, mert ez az öcséd halott volt és életre kelt, elveszett és megkerült.”




ART 
(Alázatos Rezgő Tehenek)





Egy milliárdos embernek volt két fia. Egy nap a fiatal fiú azt mondta az apjának:
– Fater, add oda a pénzem, ami eddig a bankban kamatozott!
Az apja, mivel gazdag volt, több pénzt adott a fiúnak, de a másikat se felejtette ki. Pár nap múlva a fiatalabb elszökött a pénzzel. A tengerentúlon kezdte el élni az életét, amiben főszerepet kapott a kaszinózás, a nők, az alkohol és a drogok. Miután elköltötte minden pénzét és még adósságai is voltak, elment egy bárba mosogatófiúnak. Szívesen evett volna a vendégek maradékaiból, de azt a kutyáknak adták. 

Ekkor elgondolkodott: „Az apámnak rengeteg inasa van, akik sokkal jobban élnek, mint én. Visszamegyek apámhoz, és megmondom neki, hogy nem lehetek többé a fia, de legalább engedje, hogy az egyik inasa lehessek.” Felszökött egy teherhajóra, és hazaindult. Amikor odaért a hatalmas villájuk kapuja elé, az apja odarohant, és megölelte. A fiú ezt mondta:
– Apám, nem kérhetem, hogy megbocsáss nekem, de kérlek, hadd legyek az egyik inasod!
Az apa megrázta a fejét, és így szólt:
– Hozzatok neki rendes ruhát, cipőt és egy karórát! Süssetek tortát, pizzát, és hívjátok a környék legmenőbb DJ-jét! „Mert az én fiam meghalt és feltámadott, elveszett és megtaláltatott.”

Elkezdődött a parti. Az idősebb fiú ekkor jött haza a munkából. Megkérdezte a kapuban álló komornyikot, hogy miért tartanak partit. Erre így felelt az inas:
– A tesód épségben jött haza, és apád bulit rendezett neki.
A fiú dühös lett, és nem akart bemenni a bulira. De az apja kijött érte, és kérte, hogy csatlakozzon.
– Én mindig jó munkaerő voltam a cégnél, de sohasem rendezhettem partit a barátaimmal. Most a tesóm, aki elköltötte az összes pénzedet, hazajött, és te bulit rendezel neki!
– Fiam, te mindig itt voltál nekem, de most örülnöd kéne, hogy az öcséd „meghalt és feltámadott, elveszett és megtaláltatott”.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése